Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w maju strony Google odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Facebook zyskał w skali miesiąca 30 tys. real users, wyprzedzając YouTube’a, który miał 240 tys. real users mniej. Natomiast największy spadek odwiedzalności zanotowała NK.pl, która zanotowała 620 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu.
Wśród serwisów objętych audytem site-centric, do których należą wszystkie polskie portale horyzontalne, liderem pozostał Onet, ale stracił 130 tys. real users w skali miesiąca. WP i Orange oraz Gazeta.pl zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności, a Interia i o2.pl - spadki nieprzekraczające 100 tys. real users.
Adres google.pl odwiedziło 70 tys. polskich użytkowników więcej niż w kwietniu, a google.com - 140 tys. więcej. Właśnie 140 tys. real users stracił Onet.pl, natomiast WP.pl - 90 tys.

Na stronach Allegro wykonano ponad 400 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Onet, WP i Orange, Interia i o2.pl zanotowały niewielkie spadki liczby odsłon, a Gazeta.pl - nieznaczny wzrost.
W serwisach Onetu oraz WP i Orange przeciętny użytkownik spędził 3-4 minuty więcej niż w kwietniu. Strony Allegro straciły pod tym względem 20 minut, a witryny TVN zyskały prawie 20 minut. Największe serwisy stacji radiowych - Polskiego Radia i Eurozetu - też zanotowały spadki wynoszące, odpowiednio 30 i 15 minut.
GG miało 560 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej, a Skype - prawie 400 tys. mniej. Windows Media Player zanotował spadek wynoszący prawie 300 tys. uruchomień, Winamp - 200 tys, a Ipla - ponad 150 tys.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 691. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











